19. dubna 2015

#čtu Restart (Jason Fried & David Heinmeier Hansson)

Zkoušeli jste to vypnout a zapnout? Tak touhle větou hojně používanou v seriálu IT Crowd by klidně kniha s názvem Restart mohla začít, ne?! A nebylo by lepší nic nevypínat, ale prostě to změnit?
Juchů, konečně žádná vychrtlá knížečka, ta mi bude aspoň na nějakou dobu ježdění metrem stačit!  Ale nakonec jsem ji přečetla mnohem rychleji, než jsem si myslela. Jednak proto, že na každé druhé straně byl nějaký obrázek (ale pěkný obrázek, o tom žádná) a také proto, že mě Restart natolik zaujal, že jsem mu věnovala víc než jen těch 15 minut v metru.

A čím mě zaujal? Přijde mi, že to není taková ta klasická marketingová kniha o podnikání, ale je prostě lidská... Psali to lidé, kteří používali zdravý selský rozum a nyní nám, čtenářům, připomínají zcela přirozené věci v oblasti podnikání, na které jsme již dávno zapomněli.

V dnešní době je konkurence obrovská a o nasycenosti trhu ani nemluvě. Dneska si totiž otevře kavárnu kde kdo a myslí si, jaká to bude pohodička, že bude lidem dělat kafíčko a tak. Pokud o něčem takovém přemýšlíte, možná zkuste nejdřív kurz Chci si otevřít kavárnu na Naučmese. O to víc si vážím, když někdo přijde s nějakým smysluplným nápadem. Zdůrazňuji: smysluplným!
Měli byste žít s pocitem, že když pracovat přestanete, ostatní si toho všimnou.
Navíc většina firem zapomíná na to, že zákazník je ten, kdo jim přináší peníze, ale zároveň to neznamená, že by měl vždycky pravdu! A podniky by měly věnovat dostatečnou péči a pozornost i samotnému produktu.
Staňte se součástí svého produktu. Nedělejte z produktu spotřební zboží.
A protože motivace není nikdy dost, značnou porci najdete i v knize Restart.
A není opomenuta další významná složka podnikání - zaměstnanci. Přijde to jenom mně, že firmy se příliš nedokážou starat o své zaměstnance a hlavně si ty dobré udržet? Není to přece jen o penězích. Je to o přístupu. Lidském přístupu a důvěře.
Nevěřit zaměstnancům je děsivě drahé.
 O pracovním prostředí a o firemní kultuře.
Nesbírejte rockové hvězdy, ale vytvářejte hvězdné prostředí. Všichni jsme schopno dělat mizernou, průměrnou i vynikající práci. A okolí ovlivňuje naše pracovní výsledky mnohem více, než si většina lidí uvědomuje.
Jan Melvil Publishing opět nezklamal a já jsem si mohla přečíst další inspirativní knihu, která mi doufám pomůže v mém osobním boji při změně návyků a dělání věcí, které mi dávají smysl. Pokud ještě přemýšlíte, jestli začít svůj projekt nebo jen nějaký malý krůček (třeba si koupit a začít číst Restart), tady je další citát z knihy, který by vám měl přemýšlení usnadnit:
Začněte hned. Později už se vám nebude chtít.

0 komentářů:

Okomentovat